Säljare på anbud direkt

Säljare för anbudsskrivning

Om jobbet

Är du sugen på nästa steg i din karriär och en nyckelroll i ett litet men snabbt växande företag där du verkligen är nära affären och gör skillnad varje dag? Då har du hittat rätt!

Om bolaget

Offentlig upphandling är större och viktigare än någonsin och det handlas för miljardbelopp varje år. Anbud Direkt är ett litet konsultbolag som hjälper små och medelstora företag i hela Sverige att lämna bättre anbud i offentliga upphandlingar och att vinna fler kontrakt med offentlig sektor. Vi hjälper företagen att konkurrera på samma villkor som stora miljardbolag i offentliga upphandlingar. Vi är operativa och hjälper våra kunder att förstå affärerna, sätta priser och skriva vinnande anbud.

Bolaget har funnits i fyra år med en stabil tillväxt och god lönsamhet. Nu behöver vi en säljare som kan hjälpa oss att fortsätta vår tillväxt från vårt kontor i Göteborg.

Rollbeskrivning

Som säljare hos oss kommer du att ha en dedikerad roll med ansvar för hela säljcykeln, från prospektering till stängning av affärer. Du kommer att stödjas av våra anbudsspecialister vid behov och kommer också att ha tillgång till ledningsgruppen för vägledning och strategiskt stöd. Denna roll är till största delen inriktad på uppsökande försäljning och kommer att innebära digitala säljmöten.

Målgrupp

Små till medelstora företag i Sverige, oberoende av bransch.

Arbetsuppgifter

  • Identifiera och kvalificera potentiella kunder genom prospektering och uppsökande försäljning.
  • Följa upp och hålla goda relationer med befintliga och potentiella kunder.
  • Involvera anbudsspecialister i relevanta kunddialoger
  • Ta fram offerter och stänga affärer
  • Följa upp nya företagskontakter

Verktyg

  • Salesforce
  • Lemlist
  • Callmaker
  • Trello

Grundkrav

  • Tidigare erfarenhet av B2B försäljning.
  • Kapabilitet att arbeta självständigt och ta eget ansvar.
  • God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
  • Befintlig eller snabb förmåga att lära sig att använda de verktyg vi arbetar med (Salesforce, Lemlist, Callmaker).

Meriterande

  • Kunskap om eller erfarenhet från offentlig upphandling.
  • Erfarenhet av att lämna in anbud i offentliga upphandlingar.

Personliga egenskaper

  • Driven, nyfiken och målmedveten.
  • Entreprenörsanda
  • Förmåga att snabbt anpassa sig till nya arbetsuppgifter och arbetsmiljöer
  • Förmåga att hantera en stor bredd av olika människor med olika bakgrunder från olika branscher.
  • Kreativ och analytisk förmåga att se nya intäktskällor kopplade till vårt grunderbjudande.

Vi erbjuder

Vi är ett litet bolag, du kommer därför ha en central roll i hur bolaget utvecklas framåt, vilka tjänster vi ska utveckla och hur vårt erbjudande ska se ut. Din insats kommer att vara direkt kopplat till företagets framgång och du kommer sitta tillsammans med och få vägledning av ägarna i bolaget.

Rollen är på heltid och du kommer att få en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi har kontor i centrala Göteborg och erbjuder möjlighet att jobba delvis på distans. Vi erbjuder fast lön och provision.

Hur du söker

Din ansökan ska innehålla följande:

  • Ditt CV
  • En kort film på 2-3 minuter enligt nedan

Din ansökan ska innehålla en kort inspelning där du filmar dig själv: Vi vill veta hur du tänker ta dig an uppdraget på Anbud Direkt. Föreställ dig att du är nyanställd hos oss och har fått ansvar att driva vårt försäljningsarbete. Hur tar du dig an de första tre månaderna på ditt nya jobb? Vad börjar du med och varför? Vilka resultat förväntar du dig?

En längd om 2-3 minuter är lagom men det gör inget om den är lite kortare eller längre. Det går bra att ladda upp filmen och länka till vimeo, youtube eller liknande om det inte går att maila den.

Skicka din ansökan till jobb@anbuddirekt.se eller klicka på knappen nedan

Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag.