Stort grattis önskar vi vår kund som nyligen tilldelades ett eftertraktat kontrakt att förvalta och bygga ny webblösning. Kontraktet är sexårigt och värt mer än tio miljoner kronor.
Den som vet mest vinner mest
Du kanske tycker att det låter klyschigt, men faktum är att det stämmer. För att veta mest behövs en gedigen efterforskning av marknaden, för att få koll och därmed skapa de rätta förutsättningarna. Genom att analysera tidigare upphandlingar inom området skapar du dig en bild av myndighetens kravställning, vilken utvärderingsmodell som tillämpas och vilka dina förväntade konkurrenter kommer att vara.
Detta är en mycket värdefull information som du kan använda för att anpassa ditt erbjudande till den aktuella myndigheten dvs din kund.
Förarbetet hjälper dig att lyckas i anbudsarbetet
Ja vi vet, att ni vet, att vikten av efterforskningen i anbudsarbete är A & O men handen på hjärtat, utför ni en gedigen analys av marknaden och dina konkurrenter när det eftertraktade kontraktet väl dyker upp?
Vi hjälper många av våra kunder just med research och att ta fram underlag för att ni som är våra kunder enbart ska behöva prioritera, lägga tid och fokus på det som ni är experter på nämligen er tjänst eller produkt.
Vi hjälper till med att hålla i trådarna och planera anbudet. När vi har gjort ett gediget researcharbete vet vi vad som är viktigt för den upphandlande myndigheten och därmed också vad som behövs för att sätta ihop ett framgångsrikt anbud.
Vill du att ditt företag ska göra det ni är bäst på, hör av er till oss så berättar vi hur just ditt företag kan effektivisera anbudsarbetet med vår hjälp.